ORGANISATIE IHP

De Imkersvereniging Haren-Paterswolde e.o.( IHP: opgericht 1914) bestaat uit ca. 80 actieve imkers.De leden komen niet alleen uit Haren en Paterswolde, maar ook uit de regio.

De IHP is een lokale afdeling van de landelijke Nederlandse Bijenhouders Vereniging en is regionaal aangesloten bij de zgn. Groep Groningen.

In de winterperiode organiseren we zeven themavonden met diverse onderwerpen. Dit kan ook gecombineerd worden met excursies naar collega-imkers etc.

Deze avonden zijn eveneens bedoeld om ervaringen uit te wisselen en praktische vragen te kunnen stellen aan ervaren imkers. Onder onze leden zijn koninginnentelers, leraren Bijenteelt en praktijkbegeleiders bij cursussen. Er is kortom veel kennis aanwezig. Daar kan ieder lid van profiteren.

BESTUUR:

Arnold 't Hart: Voorzitter, praktijkbegeleider Bijenteelt/06-42848784 (Haren)

Marcel Wolters: Secretaris

Frits Tabak: Penningmeester/06-34345180 (Groningen)

Lucas Hamming: bestuurslid